Matematik Notlarım: #2 Önermeler (devamı)

 Yine yeni bir şeye adım attım ama ne kadar devam eder, buraya öğrendiklerimi nasıl geçiririm inanın hiç bilmiyorum. Allah yardımcımız olsun. Geçen ki not da önermeyi tanımlamıştık şimdi ise kısa notlarla bu makaleyi tamamlamayı düşünüyorum. Gerçi şu an 6 not hazır şekilde bilgisayara işlenmeyi bekliyor. :)

Doğruluk değeri aynı olan iki önermeye birbirine denk önermeler denir. p önermesi q önermesine denk ise pq ile gösterilir değil ise; eşitlik simgesinin üstüne yan çizgi çekilir. (klavye kısa yol tuşu yok ne yazık kim)

Önerme hükmünün değiştirilmesiyle elde ettiğimiz yeni önermeye ilk önermenin değili (olumsuzu) deriz. Bir p önermenin değili ise p' şeklinde gösteririz.

Kısace değinecek olursak; p = 0 ise, p' = 1; p = 1 ise p' = 0 .. Yani ilk önerme doğru ise değili yanlış, eğer yanlış ise olumsuzu doğru olacaktır.

Matematiksel işlemler sırasın da değillerini alırken;

eşit => eşit değil
büyük => küçük ya da eşit
büyük ya da eşit => küçük
eşit değil => eşit

Matematiksel sembolleri bulmaya uğraşmaktansa sözel olarak yazmayı tercih ettim. Kusura kalmazsınız umarım..

Bu makale de pek bir şey katmadım size ama benim için önemliydi.. Esen kalın. :)

Not: Bilgiler de yanlışlık var diyorsanız lütfen uyarın.



Matematik Notlarım: #1 Mantık ve Önermeler

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"